Prevenció, életmód, mozgás / Csoportos foglalkozások/ Jóga foglalkozások / Stresszoldó jóga és Relaxációs műhely

Stresszoldó jóga és relaxációs műhely

 

Mi a stresszoldó jóga?

A stressz életünk mindennapos része. Valójában a szervezetünk egy teljesen természetes és hasznos reakciójáról van szó, aminek célja, hogy testileg és lelkileg is felkészítsen bennünket egy-egy nehéz helyzettel való megküzdésre. Szervezetünk ún. szimpatikus idegrendszeri reakciói, a légzésszám, a pulzus emelkedése, az izmok vérellátottságának növelése, mind annak érdekében történnek, hogy a lehető legnagyobb erőbedobásra legyünk képesek. Problémák akkor adódhatnak, hogyha a stresszre adott reakciók tartósan fennállnak, ha felborul az egyensúly az aktivitás és pihenés között. Ilyenkor különböző testi betegségek vagy lelki tünetek jelenthetnek meg pl. rossz közérzet, alvási problémák, emésztési zavarok, fejfájás, koncentrációs nehézségek stb. Ennek az órának a célja, a mindennapos aktivitás során felhalmozódott feszültségek elengedése, az egyensúly és harmónia visszaállítása.

 

Miért gyakoroljuk?

A jóga gyakorlás nem szüntetni meg azokat az okokat, amik a feszültségeket okozzák az életben. A rendszeres gyakorlás azonban megtanítja a gyakorlókat arra, hogyan tudják egyre könnyedébben feldolgozni a feszültségeket, hogyan kapcsoljanak ki, hogyan pihentessék idegrendszerüket. A jóga szerepe a stressz kezelésében preventív, vagyis a rendszeres gyakorlás segít megelőzni a krónikus stressz, betegségek kialakulását. A gyakorlás során az idegrendszer paraszimpatikus működése kerül előtérbe, ami során működésbe lép az immunrendszer. A test és a lélek saját belső ellenálló, védekező rendszere aktivizálódik.

 

Hogyan zajlik egy óra?

Ezen az órán a külső környezet, a világ eseményei után figyelmüket tudatosan belső történéseink, testi és lelki élményeink felé fordítjuk. Ráhangolódást követően a különböző testhelyzetek gyakorlásának fókuszában a fizikai test feszültségeinek oldása áll. Kiemelt figyelmet fordítunk a stressz által fokozottan érintett, un. stresszzónákra, mint a váll, a nyak, a derék és a csípő. Az ászanák gyakorlásának másik célja a jóga hagyományos meditációs ülésének, azaz a lótusz póznak a fokozatos előkészítése. A fizikai gyakorlást követően a lelki jelenségek kerülnek központba: légzőgyakorlatok, relaxáció és hosszabb, vezetett imagináció segítségével pihentetjük és regeneráljuk az idegrendszert. A módosult tudatállapotban aktiválódnak a szervezet és a lélek belső erőforrásai. A relaxáció során szabadon lebegő passzív figyelmet gyakorolunk, vagyis egy ítéletekről és értékeléstől mentes tudati viszonyulást, elfogadó hozzáállást saját belső világunkhoz.

 
 
foto_ankaagi
Oktató: Anka Ágnes jógaoktató.
 

Stresszoldó jóga és Relaxációs műhely időpontok

Hétfő: 19:05-20:05