Oldal kiválasztása

Magán úszás

 

„A sport a test útján nyitja meg a lelket.”
(Szent-Györgyi Albert)

 

Az úszás az egyik leghatékonyabb mozgásforma, hiszen a legtöbb izomcsoportot egyszerre mozgatja meg és fejleszti a kondicionális- és koordinációs képességeket.
A szervezet oxigénfelvétele és felhasználása úszás során egyensúlyban van, ezáltal javul a kardiovaszkuláris rendszer teljesítőképessége. A légző rendszer az anyagcsere és az egész szervezet működését kedvezően befolyásolja, ennek következtében javul a sejtek oxigénellátása. Mindezek mellett a víz ellenállása miatt intenzívebb munka végezhető a medencében, mint szárazföldön.
Az ókori görögöknél az úszás az emberi műveltség fokmérője volt. A középkorban a fürdés és úszás erkölcstelen dolognak számított, csak a 17. századtól vált elfogadhatóvá.
Egészségügyi vonatkozásait tekintve az úszásnak fontos szerepe van a testtartás javításában és az ízületek kikímélésben, ezért nem csak a rekreáció, hanem a rehabilitáció során is nagy jelentőséggel bír.

Miért válaszd az egyéni úszásoktatást?

Az egyéni úszásoktatás keretein belül rugalmasan alkalmazkodunk, ha kiszámíthatatlan a napirended, illetve hétről-hétre változik. Emellett segítséget nyújt akkor is, ha korábban negatív tapasztalataid voltak a vízzel illetve az úszással kapcsolatosan, ilyenkor kiemelt figyelmet szentelünk az egyénre szabott oktatásnak.
Ha rövid idő alatt szeretnél eredményeket elérni, akkor is ajánljuk a magán úszásoktatást, hiszen itt nem kell a csoport ritmusához alkalmazkodni.
Felnőtteknél előfordulhat, hogy mások jelenlétében gátlások alakulnak ki, főként a kezdeti időszakban, erre is megoldást jelenthet az egyéni foglalkozás.
Akkor is javasoljuk, ha korrigálásra van szükség egy-egy rosszul rögzült mozdulat kapcsán, ilyenkor személyre szabottan tudunk ismételni illetve új úszásnemeket elsajátítani.

monoksara_kis
Oktató:

Gábe Tamás

Csányi Fruzsina

Páll Bence

Pótár Bóta Anita

Sztán Anna

Magán úszás időpontok