Oldal kiválasztása

Funkcionális alakformáló

A mindennapi életben rutin szerűen használt mozdulatok céltudatos és helyes gyakorlása által előkészíti szervezetünket, izomzatunkat a folyamatos napi szintű igénybevételre.  Eredményeképpen hatékonyabban tudjuk végezni a mindennapi életünk feladatait kortól, nemtől, egészségi állapottól függetlenül. A gyakorlatokat teljes mozgásterjedelemben és egész testre kiterjesztve végezzük, célunk a mozgás kivitelezésében szereplő összes izom működésének összehangolása és erősítése, miközben megtanuljuk a helyes gerinc-, és medencetartást, testünk megfelelő használatát adekvát helyzetekben.

Jótékony hatásai:

  • Fokozódik az anyagcsere, mely segít a súlycsökkentésben
  • A szív-és érrendszer működését pozitívan befolyásolja
  • Segít a sérülések megelőzésében és a rehabilitációban
  • Javítja a testtartást a törzsstabilizáló izmok megerősödése révén

A minden napi élet során előforduló mozgásokra épülnek a gyakorlatok pl.: guggolás, emelés, húzó és toló mozgások, lépő, ugró feladatok. A gyakorlatok végrehajtásához a kiinduló testhelyzet stabilizációja szükséges a törzs tartó izmainak segítségével. Ennek köszönhetően ezen mozgásforma gyakorlásával erősödnek a hasizmok, mély hátizmok is.

A funkcionális mozgásformák során hatékonyan dolgozhatunk eszközök nélkül is, csak a saját testünket használva súlyterhelésként, azonban az eszközök megfelelő használata és ezzel együtt a gyakorlatok változatossága hozzásegítenek, hogy szellemileg és fizikailag is terheljük magunkat, a monotonitás elkerülése mellett.

A funkcionális mozgásformák során gyakran használunk olyan eszközöket, melyek segítségével az egyensúlyi helyzet megtartásáért felelős izomcsoportok is dolgoztathatók.


Oktató: Pelyhe Árpád rekreációs szakember.

Funkcionális alakformáló időpontok

Szerda: 17:00-18:00

Péntek: 17:00-18:00